IZLOŽBE

 

Srijeda, 6.9.

18:00: Iz Rusije s ljubavlju i mržnjom: otvaranje izložbe plakata posvećenih stogodišnjici Oktobarske revolucije (sudjeluju: Bojan Krištofić, Ante Filipović Grčić, Emir Imamović Pirke, Kruno Lokotar); Galerija Matija

„1917. – 2017.“ autorski je projekt kustosa Sergeja Serova koji se potkraj 2016. godine obratio najistaknutijim svjetskim grafičkim dizajnerima s prijedlogom da mu „grubim jezikom plakata“ daju osobnu ocjenu onoga što se dogodilo u Rusiji prije sto godina.

Nakon Moskve, a prije Njemačke, Velike Britanije, Češke, Crne Gore i SAD-a, 49 radova ekskluzivno stiže u Šibenik, gdje će biti prikazani na izložbi, u sklopu 5. FALIŠ-a.

Sergej Serov je predsjednik Moskovskoga međunarodnog bijenala grafičkog dizajna „Golden Bee“, potpredsjednik Akademije grafičkoga dizajna, profesor i predstojnik katedre Škole dizajna RANHiGS.
Idejni je začetnik projekta “1917.-2017.”. Istovremeno je raspisao i objavio otvoreni međunarodni natječaj koji se načelno provodio bez obilježja ideološke tendencije, bez navođenja bilo kakvih smjernica, prosudbi ili opredjeljenja koja bi se mogla postaviti u njegov naziv. Svatko je zasebno mogao odlučiti kako protumačiti “svemirski potres”: kao polet u budućnost ili najveću tragediju ruske i svjetske povijesti?

Konceptualni je sadržaj projekta bio označen tek godinama u logotipu, a projekt se realizirao u okviru programa Moskovskoga međunarodnoga bijenala grafičkog dizajna „Golden Bee 13“. Projekt „1917. – 2017.“ organiziran je kao slobodna rasprava koja se odvija uz pomoć živopisnih sredstava suvremenoga plakata.

Autori plakata: Majid Abbasi / Iran, Peter Bankov / Rusija-Češka, Marina Baranova / Rusija, Eric Brandt / SAD, Erich Brechbühl / Švicarska, Stephan Bundi / Švicarska, C2F / Švicarska, Vladimir Chaika / Rusija, Piotr Depta / Poljska, Eugeny Dobrovinsky / Rusija, Lex Drewinski / Njemačka, Andrey Erdyakov / Rusija, Faldin Family (Svetlana Faldina, Anastasia Faldina, Alexandra Faldina, Alexander Faldin) / Rusija, Ante Filipović Grčić / Hrvatska, Mario Fuentes / Ekvador, Milton Glaser / SAD, Joanna Gorska & Jerzy Skakun / Poljska, Götz Gramlich / Njemačka, István Horkay / Mađarska, Alain Le Quernec / Francuska, Mirko Ilić / SAD, Melchior Imboden / Švicarska, Peter Javorik / Slovačka, Marko Kekishev / Estonija, Damian Kłaczkiewicz / Poljska, Čedomir Kostović / SAD, Mikola Kovalenko / Ukrajina, Uwe Loesch / Njemačka, Andrey Logvin / Rusija, Dmitry Makonnen / Estonija, Gyula Molnár / Mađarska, Finn Nygaard / Danska, Nous Travaillons Ensemble / Francuska, István Orosz / Mađarska, Ilya Pavlov / Ukrajina, Kari Piippo / Finska, Péter Pócs / Mađarska, Gunter Rambow / Njemačka, Dmitry Rekin / Rusija, Phil Risbeck / SAD, U.G. Sato / Japan, Matsunaga Shin / Japan, Eugeniusz Skorwider / Poljska, Elmer Sosa / Meksiko, Slobodan Štetić / Srbija, David Tartakover / Izrael, David Torrents / Španjolska, Niklaus Troxler / Švicarska, Evripides Zantides / Cipar

 

23:30: Crna je nova crna: otvaranje izložbe ilustracija Tomislava Fiketa (sudjeluju: Tomislav Fiket, Emir Imamović Pirke, Kruno Lokotar); cafe Domald

Tomislav Fiket je režiser po struci i po pozivu, režiser dokumentaraca, namjenskih filmova, odličnih spotova važnih bendova, aktivist, kultur treger i pivo dreger, čovjek u crnom… to će sve i Google potvrditi. No njegovu duhovitost ne bilježi Google nego Facebook. Kronično ključanje svog mozga Fiket pretvara u ilustracije, kolaže, montaže, kalamburi sve u šesnaest i ne kuburi s kritičnošću, reagira interventno i dijeli širom šorom Facebooka. Taj dio njegove naizgled nenjegovane osobnosti skrio se pod asocijativno raskošno nazvanim, i u svim značenjima točnim, brendom Bad Habit. Bad Habit je satira, sloboda, hrabrost da se popu kaže pop, a cajki cajka. Da se bude na strani vrline, kolikogod je to danas neprofitabilno. I, ne najmanje važno, Bad Habit je i linija majica za one koji ipak malo više drže do drugih.