PREDAVANJA/OKRUGLI STOLOVI

 

Četvrtak, 8. rujna:
21:00 Eurijeka!: Rijeka, euro prijestolnica kulture 2020.
(okrugli stol; Ivan Šarar, Slaven Tolj, Kruno Lokotar; Mala loža)

Titulu Europske prijestolnice kulture za godinu 2020. u konkurenciji desetak hrvatskih gradova dobila je Rijeka. 2020 godine će uz irski Galway biti kulturna pozornica u koju će biti uprte oči Europe.

O tome kako je došlo i kako je prošla kandidatura Rijeke za titulu EPK 2020, koji su motivi za nju bili, koji se benefiti očekuju, konačno, koji su ciljevi te velike manifestacije, razgovarat ćemo s Ivanom Šararom, pročelnikom za kulturu Grada Rijeke i ključnim čovjekom čitavog projekta i Slavenom Toljem, ravnateljem riječkog Muzeja suvremene i moderne umjetnosti i također jednim od ključnih ljudi uspješne riječke kandidature.

 

Petak, 9. rujna:
20:00: Čuvari sjećanja: Muzej oslobođenja Dalmacije u Drugom svjetskom ratu
(predstavljanje projekta i okrugli stol; Zoran Restović, Josip Jagić, Davorka Blažević; Mala loža)



22:00: Postkapitalizam: vodič za našu budućnost
(predavanje Paula Masona i razgovor s publikom; Paul Mason, Srećko Horvat; Mala loža)

Paul Mason kada piše u Postkapitalizmu, Vodiču za budućnost, piše o nšoj, možda još neprepoznatoj, sadašnjosti. Njegov pristup je naizgled alternativan, ali znanstveno razložen. Ako smo suglasni da je u geologiji došlo do doba antropocena, doba kada čovjek presudno utječe na planetu, i to u eksplozivnom roku, Mason iznosi dokaze za tezu da je informatička revolucija omogućila čovjeku, kompleksno umreženim individualcima, da presudno utječe na društvo.

“Pokazao sam”, tvrdi Mason, “kako je uzlet informacijske tehnologije poremetio osnovne institucije kapitalizma - cijene, vlasništvo i plaće. Ustvrdio sam da je neoliberalizam lažno svanuće, da je kriza nakon 2008. proizvod mana unutar ekonomskog modela koji sprečava eksploataciju novih tehnologija i uzlet petog dugog vala. Sve to čini postkapitalizam mogućim, ali nemamo model za tranziciju...”



Subota, 10. rujna:
20:00: Arbeit nicht frei: Rad & BRID
(okrugli stol o radnim pravima i radničkim inicijativama; Mario Kikaš, Vedrana Bibić, Igor Lasić; Mala loža)

Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju djeluje već četiri godine na problematici radnih prave, ekonomske demokracije i jačanja suradnje između različitih dionika civilnog društva, a posebice sindikata i organizacija civilnog društva. U sklopu Festivala Fališ, predstavit ćemo dva projekta BRID-a. Jedan je časopis RAD. koji izlazi već drugu godinu  i djeluje s ciljem: revalorizacije i politizacije pojma rada, nadilaženja klasičnih podjela među organiziranim radništvom (na strukovne sindikate, radnike u privatnom i javnom sektoru) i poticanja zajedničkog djelovanja različitih društvenih dionika. Drugi projekt koji ćemo predstaviti je i zajednički istraživački projekt BRID-a i CMS-a: Kontinuitet društvenih sukoba u Hrvatskoj 1987.–1991. Riječ je o istraživanju čije je polazište sadržano u tezi da etničke sukobe devedesetih treba proučavati u kontekstu socijalno motiviranih društvenih nemira i radničkih štrajkova osamdesetih. Lokalni kontekst kojim se istraživanje bavi u ovoj fazi tiče se Kombinata Borovo odnosno područja Vukovara.

 

Subota, 10. rujna:
21:00: Privatizacija budućnosti: tko nam je želi oteti?
(javni intervju sa Sarah Harrison; Sarah Harrison, Srećko Horvat; Mala loža)

Sarah Harrison, upozorava kako se proces korištenja tehnologije u ime, pored ostaloga, ekonomije dijeljenja, nalazi na rubu otimanja građanima i građankama, te da se internet pokušava praktički privatizirati i iskoristiti kao sredstvo nadzora i oružje protiv ljudskih prava, slobode i demokracije.

Gošća FALIŠ-a dugogodišnja je suradnica Wiki Leaksa i trenutna direktorica Fondacije Courage, međunarodne organizacije koja se zalaže za prava „zviždača" i zaštitu novinarskih izvora. Harrison je došla pod lupu javnosti kada je pomogla Edwardu Snowdenu da iz Hong Konga pobjegne u Rusiju i tamo, nakon što su oboje proveli 40 dana u zračnoj luci u Moskvi, dobije politički azil. Prije nego što se priključila WikiLeaksu 2010., radila je za britanski Centar za istraživačko novinarstvo i Biro istraživačkog novinarstva.